GRATIS 10 TIPS OVER HET WERKEN MET EEN TRAININGSACTEUR



Vraag hier gratis het e-book
'10 Tips over het werken met een trainingsacteur' aan en ontvang meteen mijn tweewekelijkse nieuwsbrief "Tips en Weetjes over Trainingsacteren".

E-book





Actrice

Door de jaren heen heb ik in verschillende producties gespeeld. Het spelen begon met een liedjes programma van de Haarlemse cabaretgroep Particulier Initiatief. Steeds meer werd dit een theatraal programma, met een wisselende samenstelling van spelers. Regisseurs als Tom van Rij en Wil van de Meer gaven de voorstellingen energie en zeggingskracht.
Na een aantal jaren cabaret speelde ik bij de toen nieuw opgerichte stichting Tar twee voorstellingen onder regie van Cees van der Veldt:

Bloed van de hongerlijders (Curse of the starving class -1978) van Sam Shepard En Onder Toezicht ( Haute surveillance -1947) van Jean Genet. 
Daarna speelde ik een aantal jaren improvisatievoorstellingen bij de Haarlemse theatersportgroep Tartrek en de Amsterdamse vereniging TVA.

 

Sinds 2004 speel ik in de basisschool voorstelling Geen Pest aan. Zie bij Voorstelling.

In 2006 maakte ik met Theater Kapstok de interactieve kindervoorstelling “In het bos..”, gebaseerd op het sprookje Broertje en Zusje van Grimm.
In 2007 –2008 werkte ik als actrice in The Amsterdam Dungeon, afwisselend in alle shows die de Dungeon heeft.
Met de Haarlemse groep Eglentier speelde ik in 2006 in de voorstelling Pericles, onder regie van Christa Filius.
Met regisseur Leonie van Veen maakte ik in 2008 een voorstelling over idealen en/in de kraakwereld: “Besluit, alles kan” dat 16 keer gespeeld werd in de Architectour van theatergroep Eglentier.
In 2009 was ik een van de spelers in de zeer succesvolle productie I love 84
Speciaal gemaakt voor het jubileum van de Haarlemse poptempel Het Patronaat. Regie was in handen van Marcel Kragt.

 

Naast theater werk ik regelmatig mee aan kleine films voor studenten van verschillende film-opleidingen, en voor televisie aan het programma Firma List en Bedrog speelde ik in een semi-documentaire een vrouw die nooit sliep.

Om te spelen gebruik ik technieken van o.a. Stanislavski en Johnstone. Mijn acteer filosofie:“Ik wil graag weten wie ik ben, waarom ik in het stuk ben, op dat moment en in die situatie. Dan wordt het voor mij logisch om de dingen te zeggen die geschreven staan”.

Voor alle ervaring: download Ida’s cv.