LASTIGE GESPREKKEN




GRATIS 10 TIPS OVER HET WERKEN MET EEN TRAININGSACTEUR



Vraag hier gratis het e-book
'10 Tips over het werken met een trainingsacteur' aan en ontvang meteen mijn maandelijkse nieuwsbrief "Tips en Weetjes over Trainingsacteren".

E-book





Meestal vinden mensen een gesprek lastig als zij slecht of onverwacht nieuws moeten brengen. Of een ingewikkelde boodschap in jip-en janneke taal moeten uitleggen, of tegen je leidinggevende zeggen wat je onprettig vind. 
Lastige gesprekken gaan over boodschappen die je over wilt brengen, waarbij je niet zeker bent over de reactie van de ander, of verwacht dat de reactie een (emotionele) lading heeft die jij als heftig ervaart.

In veel bedrijven en organisaties worden regelmatig trainingen georganiseerd om hier vaardiger in te worden of om je een nieuwe manier eigen te maken. 
Gedragsmodellen, communicatiemodellen en beïnvloedingsmodellen worden ingezet om op een andere manier dan je altijd deed, te gaan functioneren. Te denken valt aan "hei-dagen", training in feedback, motiverende gespreksvoering, shared-decission making, managmentgames, bedrijfsspecifieke trainingen, enz.

Niet weer he...

Tijdens trainingen waar ik aan meewerk horen we soms verzuchten:

"alweer een training over hetzelfde",

"er verandert toch niets",

"straks is alles weer vergeten",

"zonde van het geld",

"ik heb al zoveel training gehad, ik weet het nu wel".

Op de vraag: "hoe werkt het dan nu bij jou in de praktijk?" blijkt helaas vaak dat er soms maar weinig is veranderd, al zijn er ook succesverhalen. Gelukkig! Maar als er weinig veranderd is heeft dat vaak te maken met dat het geleerde is weggezakt en de routine van de dagelijkse dingen weer boven komt drijven, men gaat op de oude voet verder.

Een volgende training kan wel "oh ja, zo werkt het", of "Ja, dat was ik helemaal vergeten" oproepen en toch zinvol zijn. Vaak wordt echter vanuit kosten-oogpunt niet voor herhaling gekozen.

Kan dat niet simpeler?

Wij denken van wel.

Wij zijn Astrid Onderwater en Ida vd Lagemaat. Wij maken praktijkgerichte “inslijt" dagen op maat. Een training over lastige gesprekken gehad? Bijvoorbeel motiverende gesprekvoering, Shared Decission making, Feedback? Wij komen langs om nog eens te oefenen hoe het ook al weer werkt. We bereiden ons voor door een voorgesprek in jouw organisatie over welke stof al langs is gekomen en maken vandaar de opzet voor uit onze "oefendag". Geen dure, intensieve training met alle theorie, want die ken je wel. Een vorm van APK, al gaat het niet om een keuring. Eerste een korte theoretische opfrisser en dan oefenen, oefenen oefenen met je eigen casuïstiek, dus op maat van jouw praktijk.

Oefenen

Wil jij in jouw organisatie een verdiepingsslag maken en de leerstof nog meer laten beklijven? Stel je vraag HIER en we maken graag een afspraak. Onze offertes zijn vrijblijvend.